salute them !

ASSALAMUALAIKUM
and hye everybody :*


Im currently at dungun now. Kg. Bijangga for more specific. Almaklumlahh anak perantauan, so memang merantau je lahh kejanya kann. Nasib baik lahh aku ada kawan yang sangat memahami dan baik hati macam mekna ni. hehe. dapat laa makan lauk yang sedap sedap mak dia masak tiap kali datang sini. so, for my mom. dont worry ! anakmu bertambah sihat dan bertambah berat badan di sini. dan untuk zarina sayangss and family terima kasih bebanyak sebab bagi saye menumpang kat rumah awokk ni yee. Kalau tidak, terpaksa laa aku berseorangan kesepian di bilik sorang sorang tanpa berteman. haha, over laa pulakk kann.
okay ! back to our story. entry hari ni tentang orang orang dan makhluk makhluk Allah yang aku sangat respect dan kalau boleh nak jadi macam diorang. Tapi setiap manusia kan ada kelebihan masing masing. manusia semuanya tak sama kann.

Allah takkan beri apa yang kita mintak, tapi Allah akan beri apa yang kita perlu. sesungguhnya Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hambanyaa. 

oppsss ! ustazah kejap. haha, diorang ni aku jadikan sebagai idola aku dalam dunia siber lagi berteknologi tinggi ni. and im very very veryy admired them. for sure, kalau aku sebut mesti korang akan kenal jugakk. okay lahh. maii sini nak sebut nama soqang soqang.


number one is LYSSA FAIZUREEN. kenal tak ? kalau blogger blogger kat malaysia ni mesti kenal dia. tambah tambah lagi untuk newbie. memang ramai yang akan jadikan tutorial dia as a guide untuk menshomelkan lagi blog korang. rite ? dia jugak penah jadi trending dekat twitter dan digelar sebagai barbie doll malaysia, if im not mistaken. ;) dann sebab dia jugak lahh aku berminat dan terpanggil untuk try berbloging. sebab masa tuhh kan, memang tengah boring gila dan terjumpa pulak blog akak comel ni. first time try, give up ! dalam kepala hotakk aku masa tuhh, susah nye laa nak berblog ni. then second try baru laa menjadi dan bertahan sampai sekarang. Alhamdulillah dah setahun lebih aku dalam dunia blog ni. tak tau lahh sampai bila pulak kannn :)

haaa, itu lahh lyssa faizureen. baru umur 21 tahun. comel kannn ? :)




and the next person is : FATIN LIYANA. yang ini lagi famous dikalangan blogger. tapi, aku baru kenal dia. itu pun dari sorang member aku ni. Bukan blogger, tapi dia kenal fatin liyana dulu sebelum aku. Nampak sangat aku tak alert. haha. it sokayy. i dont care ! apa yang buat aku respect sangat dengan kak fatin ni. Dia seorang student dalam ijazah perubatan yang suka travel dan berblogging. btw dia jugakk seorang model muslimah dan adik ipar kepada maria elena *pun seorang blogger//vlogger*. apa yang aku suka sangat pasal kak fatin ni, dia punya entry takda maknanya nakk cover cover kayy. main tulis je apa yang terlintas dalam kepala otakk. *i think soo* itu yang best ! aku penah tengok video dia dalam youtube. she talk very fasst and furious. tapi itu yang buat dia nampak lagi comel sebenarnyaa. pedulikan  je apa orang nak cakap :)





ehh. kalau korang nak tawu lebih pasal diorang. just click dekat gambar tu je. kalau taknak pun takpe. tak penah paksa pun. tapi lagi bagus kalau click laa, sebab penat woo letak link. hahaha, tak paksa kayy tak paksa. and the last person untuk aku introduce kat korang ialah abang kedah kita laa kann. MATLUTHFI90 . kenal ? kalau tak kenal tuu, tak tau nak cakap apa laa kann. tapi takpa, maii sini nak kenalkann. matluthfi ni bukanlahh seorang blogger tapi seorang vloger. taip je nama matluthfi kat youtube, berderet naikk. macam macam ada. dia salah seorang pemenang shoutaward baru baru ni tau. Dia ni graduan universiti luar negara okay. tapi yang aku tabik, stay kat oversea tapi tetap dengan bahasa kedah. memang tabik springg lahh ! bukan apa, ada yang dok luar negeri ja kott bukan luar negara lidah dah tak boleh cakap bahasa sendiri. Bukan setahun, seminggu baru. choiyyy punya orang. Itu lahh orang cakap, manusia ni tak sama. kannn :) mehh tengok sikit gambaaq abang matluthfi. hehe








okayy. itu saja untuk hari ni. idea dah kering, tunggu esok pulakk. nak tido dulu, nak cas balik idea. haha, selamat membaca. dan sila datang lagi. thank you :*









2 comments:

Nurul Ain said...

dorang memang best

Nur Adieka Syakilla said...

Yup , diorang mang the best laa . Terbaekkk :)