♥ FRANCE ♥

ASSALAMUALAIKUM 
HAI   ♥ 




sangat lama tak update kann . tak tahu nak update pasal apa laa, 
takde cite best .so senyap jaa kt kolej yg 
makin hari makin memeningkan kepala hotak niehh . >.<
tapi hari niehh, terdetik plakk nak update pasal

  ♥ FRANCE  ♥
pegi perancis ?

O M G ! ! !


bukan bukan
kelas france je semalam . haha,
*france laa sangat .


sapa2 yg dah terror bahasa peqancis niehh,
mesti best kann .
yana baru belajar , baru kelas "tadika" lagi . hehe ^^v
baru belajar nak pekenalkan diri .
*balik nanti nak cakap perancis ngan mak . ;p



ok laa, mehh yana nak share sikit2 bahasa perancis niehh ,
maklum laa , belaja pun sikit jee .
tapi 8 jam jugak laa sikit banyak pon .
*bebelit lidah ceqq , biasa cakapp kedah jaa . haha
ok2 , mehh cikgu yg baru belajar niehh nak ajar sikit . haha, ;P




salut (saeluu)  --> hello , hai 
bonjour --> hari yg baik
je m'appelle (je mapel)  --> nama saya ialah . .
je suis de (je suii de)  --> saya asal dari . .
je viens de la malaisie (je vianns de la malezi) --> saya datang dari malaysia
merci (mersi) --> thank you
merci boucoup (mersi bouku) --> TQ very much
je t'aime (je taiem) --> i love you :)
tu me manques --> i miss you :)



stylo --> pen
livre --> buku
sac --> beg
un ami --> kawan lelaki
une amie --> kawan perempuan
montre --> jam
voiture --> kereta
mince (manns) ---> kurus
beau (bou) --> kacak
belle (bel) --> cantik
echauter (oshontei ) ---> minyak wangi siti saleha tuu :D
eau --> air

_______________________________________________________________________________

bonjour ! 
je m'appelle yana . je suis de kulim, kedah . 
j'ai dix-neuf ans . je viens de la malaisie . je suis mince .
merci . :)

|
|
V

hai !
nama saya yana . saya asal dari kulim , kedah .
umur saya 19 tahun . saya datang dari malaysia . saya seorang yang kurus .
terima kasih :) 




orang perancis romantik ? ?
orang malaysia pun romantik jugak ape . .



No comments: